Als woningcoöperatie of verhuurorganisatie van een gemeente wil je op een laagdrempelige manier feeling houden met je huurders. Hun input heb je nodig om je beleid af te stemmen op de veranderende behoefte. Met een digitaal huurderspanel haal je die informatie op een eenvoudige manier op. Het creëert draagvlak en betrokkenheid bij de huurders en zorgt voor richting en prioritering bij het maken van beleid.

Onze aanpak bij een huurderspanel

De meeste efficiënte manier om een huurderspanel te organiseren, is door dit digitaal in te richten. Je kan dan gemakkelijker en vaker je huurders raadplegen met korte vragenlijsten. Daarnaast kan je leden van het panel ook benaderen voor verdiepend, kwalitatief onderzoek of voor bijeenkomsten en symposia.

Het samenstellen van een huurderspanel vraagt kennis en zorgvuldigheid. Als woningcoöperatie wil je namelijk graag een huurderspanel dat een goede afspiegeling vormt van het huurdersbestand. Met ruim 17 jaar ervaring en meerdere huurderspanels verder weten we wat de mogelijkheden, maar ook valkuilen zijn bij het organiseren van een huurderspanel.

Met behulp van een digitale portal kunnen de panelleden op een eenvoudige, begrijpelijke manier deelnemen aan de peilingen. Omdat het om persoonlijke, privacygevoelige informatie gaat, zijn onze systemen maximaal beveiligd. Je wil als woningcoöperatie immers niet dat de data op straat komt. We monitoren voortdurend de respons en ook de samenstelling van de groep respondenten, zodat je als woningcoöperatie alleen met valide resultaten werkt. Vanzelfsprekend is er regelmatig contact tussen jullie contactpersoon en ons projectteam.

Voor iedere peiling maken we samen een vragenlijst op maat. We passen de taal en het taalniveau (B1) van de vragen en antwoorden aan op de huurders. Alles begint met een startgesprek, waarin we met elkaar kennismaken. De doelstellingen van het onderzoek, jullie specifieke wensen, bijzonderheden en de planning bespreken. Waar nodig geven we je ook advies. Het vormt de aftrap van het onderzoek wat bestaat uit vier fases:

Onze standaard werkwijze staat garant voor een hogere respons:

  • Aantrekkelijke opmaak van de online omgeving en digitale vragenlijsten;

  • Toegankelijke helpdesk, bereikbaar via e-mail;

  • Laagdrempelige, gebruiksvriendelijke vragenlijsten, 100% responsive in een beveiligde online omgeving (https).

Wil je meer weten over ons proces?

we vertellen je er graag meer over

Welke woningcoöperaties gingen je al voor

Heb je interesse in onze kennis en dienstverlening voor een huurderspanel, maar wil je graag van andere woningcoöperaties horen wat hun ervaringen zijn met ons? Onderstaande woningcoöperaties gingen je voor en zijn vast bereid om hun ervaringen te delen:

Lees over wie wij zijn

Met onze jarenlange ervaring zijn wij de betrokken en toegewijde partner die je zoekt voor je project. Lees hier meer over onze ervaring en achtergrond.